Dom senaste dagarna

I onsdags kväll så kom Mr R och hämta upp mig och vi åkte hem till honom.

Han ställde sig och laga mat och jag satte mig framför tvn..:P Han hade ju lovat att laga mat till mig.

Maten vart jätte god. Fick fläskfile med pommes och bea med vitlökssmör på. Sen kolla vi på Into the blue med Jessica Alba som gick på tv.

Vi prata lite under filmer och medans vi åt innan vi vart trötta och gick och la oss..

Vi låg och myste lite innan vi somna..:)

 

 

Torsdagen hade jag fullt upp. Eller igentligen inte så mkt att göra.. Bara gjorde det längre hehe..

Börja med att Mr R ska upp på morgonen på en arbetsinterjuv och jag vaknar till och kan inte somna om. Så jag går upp och sätter mig vid tv och tar de lugnt ett tag innan jag hoppar in i en varm dusch.

Sen gör jag mig i ordning och sitter vid tv och väntar tills han kommer hem igen.

När han väl är hemma så byter han bara om och sen är det ut genom dörren igen. Men den här gången är jag med. Han skulle till jobbet och jag till sollentuna för att träffa Anna (anna är en tjej jag pratat med på nätet).

 

Jag kommer till sollentuna och väntar på att Anna ska anlända. Medans jag väntar så går jag in på Akademibokhandeln och kollar på böker.. Va ett tag sen jag läste och jag har försökt komma igång med twilight igen så jag älskar dom bökerna men har inte riktigt lyckats så jag tänkte en ny bok kanske hjälper till.

Först hittar jag ingenting, men sen ser jag en bok som verkar intressant. Och så läser jag på baksidan. Och det står att författaren har skrivit en massa andra böker. Och att första boken hon skrev heter Syskonkärlek. Och som tur va så fanns den oxå. Jag läste på baksidan och den verka okej och den va inte allt för dyr så jag köpte den. Tänkte att jag ville läsa alla bökerna i ordning.. (kan berätta mer om boken när jag läst klart den, har bara börjat och än så länge är jag fast)

 

Sen en halvtimme senare så kommer äntligen Anna. Jag möter henne utan för banken då hon ska in och göra ett ärende. Jag följer med in och vi börjar prata med varandra på engång. Va som om vi känner varandra och träffa varandra dagligen. Men det va ju första gången. Efter banken så går vi in i sollentuna centrum och letar upp ett cafe. Det vart Wayne´s Coffee. Kladdkakan va jätte god.. Med mkt grädde..:P Men deras varma chocklad smaka bara varmt vatten med grädde. Så den va ingen hitt.. Men jag rekomenderar klasskakan iallafall..:P

Där på cafet satt vi och prata i nån timme innan vi börja leta nya skor till Anna.. Hennes hade gått sönder. Under tiden vi letar så kommer henne kille Kristian (som jag även han har pratat med.) Och han gör oss sällskap runt.. Efter att vi har hittat ett par snygga vita skor till Anna så sätter vi oss och fikar igen. Kristian ville ju ha kaffe. Så vi va snällt och satte oss med honom hehe..

Jag och Anna tog bara en dricka var den här gången. Och sen satt dom och planera mat. Och så såg vi ett gammal par beställa in bakpotatis med skagenröra. Gud vad gott tänkte vi och dom fråga om jag ville äta med dom och det ville jag. Så vi tre går till affären och handlar allt och är lite förvirrade alla tre hehe.. Men innan vi handla maten gick vi snabbt in på Lindex och jag köpte mig en halsduk då jag tappat bort min förra..:P

 

Sen tar vi bussen hem till det kära paret och börjar med maten på en gång. Eller ja Anna börjar hehe. Jag och Kristian (om det va så han hete..:P om jag minns rätt hehe) spelar weii.. Det va riktigt kul.. Jag fatta typ ingenting..:P Men jag vann några gånger iallall.. Sen ringde pappa och sa att han va utanför (jag hade smsat honom tidigare och frågat om han kunde köra mig till märsta på kvällen) jag hade ju inte fått maten än så jag sa till pappa att han fick vänta. Potatien va inte klar. Hehe den va så hård.. Men vi alla tre satt där ändå. Alla va ju såååå hungriga. Efter halva så ger jag upp och är ganska mätt så jag tackar för mig och springer ner till pappa..

 

Pappa som har väntat snällt kör mig till märsta. Väl framme så säger jag hej då och drar upp till Mr D.

Han öppnar dörren vi säger hej och han går och sätter sig vid datorn igen. Jag lägger mig i soffan och halvsover till nyheterna. Innan han börjar prata med mig och jag hoppas till. Han frågar om jag har lust att följa med till Willys och handla. Igentligen är jag helt slut i kroppen men jag säger ja och går med snällt. Fy F*n vad kallt det va om öronen. Måste nog köpa en mössa oxå. Vi pratar hela vägen dit och när vi kommer fram så frågar jag vad han ska köpa. Och den jäveln svarar att han inte vet.. Hehe jag ba bra där..  Då får du handla mkt eftersom jag följde med..:P Han köpte lite chips,dip,mjölk,glass och chocklad. Och jag köpte energi dryck och majssnacks eller vad dom heter.  Men iallafall.. Vi betalar och går hemmåt.. Jag låna datan en snabbis i går hemma hos honom men jag kolla bara min mail.. tänkte jag skriver idag istället.

 

När vi kommit hem igen så drar vi igång tvn och kolla på kniven mot strupen och sen sätter vi på filmen Bad boys 2. Vi såg bara halva innan Mr D vart trött och ville sova. Så vi gjorde oss i ordning för att sova. Och vi somna typ på engång.

 

Imorse ringde kl. 08.15. Men jag hade varit halft som halft vaken sen halv 8. Så när kl ringde så tog jag mina saker och gick upp.. Kolla mailen igen innan jag hoppa in i en riktigt varm och skön dusch. Stod kvar lite längre än nödvändigt. Men vadå jag hade tid. Sen gjorde jag mig i ordning och när jag va klar med precis allt och kollar på kl. Så har jag 45 min kvar innan min buss ska gå. Så jag satte mig med boken. Sen drar jag till bussen 10 min för tidigt. Och får stå och frya. Men bätre att vara i tid än att komma för sent.:P

Tåget va försenat och jag trodde nästan att jag inte skulle hinna till mötet kl 11 i sollentuna. Men jag kom in 3 min i 11 (på kontoret). Jag går och sätter mig i väntrummet. 10 min senare så kommer Katja som jag skulle till och hämtar mig. Vi sitter och pratar lite och jag får hjälp med mina frågor.

Mötet varar bara till halv 12.:P vilket va skönt.. Jag går upp på tåg station och märker att tåget är försenat där oxå. Med 16 minuter. Så det va ju bara att vänta.. Och jag hade tur att bussen i rotebro stod där när tåget kom in. Så man slapp vänta på den oxå.

Jag går på bussen och gissa vem som kommer senare. Jo min lilla syster. Vi sitter på två helt olika ställen. Om folk visste skulle dom nog tycka att de såg kul ut.. Jag går av före henne och går hemmåt. När vi båda väl kommit hem så ber jag om ursäkt för hur jag har varit.. Jag är fortfarande sur på henne men tänker inte låta pappa sota för att hon och jag bråkar. Jag har inte ändrat min uppfattning om henne hon är fortfarande en bostskämd snorunge. Men som sagt för alla andras jävla skull så bad jag om ursäkt. Men jag tänker fortsätta att bo borta. Vill inte vara hemma med henne ändå.

 

Så om jag fortfarande är välkommer att bo hos dig Alexandra så kommer jag göra de..:)

Jag kommer även börja leta eget på en gång. För prata med soc och dom sa att jag kan få pengar från dom så länge inte hyran är för dyr. :)

 

Jag sitter fortfarande hemma hos pappa, iväntan på att han ska kunna köra mig till Alexandra. Jag somna förut då jag va riktigt trött. Och vakna för nån halvtimme sen..:) Hehe det kan vara skönt att sova ibland..

 

Någon som vet nån bra massör. Jag har så fruktansvärt ont i nacken och axlarna. Måste fan kolla upp de.. Kan även ta i mot från vänner hehe..:P*blink blink*

 

Nee nu ska jag ner och kolla vad för mat min far har gjort och sen hoppas på att han kan köra mig. Vill hem till Alexandra nu.

 

Hörs mer sen..

Kram på er

 

Alexandra och jag i gävle innan jul någon gång 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0