En jobbig dag

Idag har varit en jobbig dag..

Jag bor ju som sagt hemma hos min älskade Alexandra. Älskar henne så mkt.. Hon låter mig bo hos henne för att jag har ingen annan stans att ta vägen. Men iallafall till det jobbiga.. Idag åkte jag hem till pappa (där jag bodde innan) för att hämta mer kläder och tvätta lite. Låg verkligen hemma hos Alexandra och ville inte ta mig utanför dörren för jag ville verkligen inte hem. Men en kompis kom och hämta mig och jag gick ut till bilen och prata på om allt mellan himel och jord för att jag inte ville att resan skulle ta slut.

 

Men resan tog slut som dom alltid gör och jag va hemma. Det va skönt att ingen annan va hemma när jag kom. Så jag drog igång datan och kolla mailen och försökte glömma vart jag va.. Men verkligheten kommer ikapp. Det va dags att gå ut till tvättstugan. Jag tog mina grejer och gick ut. När jag kom tillbaka hade min pappa kommit tillbaka. (honom bråkar jag inte med). Jag gick raka vägen upp på rummet och stängde in mig.. Efter ett tag kom pappa och sa att de va mat.

Så jag fråga om min syster va hemma (henne bråkar jag med) men de va hon inte. Så jag gick ner och åt mat.

Satt tyst och titta ner i maten. Är små sur på pappa för att han tror att man bara kan komma över saker och gå vidare bara sådär. Men så lätt är det inte. Så han fråga hur jag mådde och prata lite allmänt.

Jag fråga om han kunde köra mig till Boxx så jag kunde lämna in filmerna jag hyrt veckan innan. Och det gjorde han. För han ställer alltid upp.. Sen körde han hem mig och jag gick raka vägen upp på rummet igen. För jag visste att han skulle åka och hämta syrran. Några timmar senare och jag hör dom komma hem. Jag höjer musiken och lägger mig i sängen. Och hoppas att ingen av dom ska komma och knacka på dörren..

 

Jag råkar somna och vaknar av att telefonen ringer. Mr R en kompis till mig ringde. Jag skulle ha träffat honom på kvällen men han kom hem så sent så vi ska ses i morgon istället.

Efter att vi lagt på så känner jag att jag är hungrig igen. Så jag skickar ett sms till pappa och frågar om han är hemma. Får ett ja tillbaka.

Sen skickar jag och frågar om han kan köra mig till affären. Då kommer han upp och frågar om de är jobbigt att gå ner. Och jag svara -syrran är hemma och jag vill inte träffa henne. Han suckar och frågar vad jag ska handlar och jag säger en affär som stänger inom en halvtimme. Så han säger ja och vi åker. Jag springer in och handlar och han väntar utanför.  Jag kände för lite chips och dipp (jag vet jag borde inte. Borde igentligen träna lite hehe). Men iallafall.. Sen fråga jag om vi kunde svänga förbi donken som låg på andra sidan vägen. Jag va ju ändå hungrig. Så vi åkte in där och jag sprang in och köpte cheesburgare till oss båda. Vi sitter helt tysta hela vägen hem.

Väl hemma tackar jag för att han körde mig och sätter mig framför tv. Syrran har gått och lagt sig. Så jag slapp träffa henne. Jag kolla på filmen som börja 22.00 "sova med fienden". Den va riktigt bra. Julia Roberts va med i den.

 

Och nu sitter jag här. Det kanske inte låter som en jobbig dag. Men de är de.. För jag vill verkligen inte vara här. Jag vill bara härifrån. Men ikväll kommer jag ingenstans. Men som tur är så ska jag ju till Mr R i morgon. Måste prata med Alexandra oxå. Så hon vet när jag kommer hem till henne igen oxå..

 

Jag har ingen anning om vad jag ska göra nu. Jag känner mig för orolig för att kunna sova så kommer inte sova förän jag däckar. Men vad ska man göra fram till dess.. Mina filmer ligger ju hemma hos Alexandra. Men jag har några kvar hemma. Får ta nån av dom. Kanske sätter mig och spelar nåt spel oxå..

 

Nee nu ska jag inte tråka ut er mer.. Hehe ett bra sätt att börja blogga på va.. Men men några såna inlägg kommer det nog att bli. Jag vet att folk runt om i världen har det mkt jobbigare än vad jag har. Men man måste ju vara lite egoistisk och försöka ta hand om sig själv först innan man kan hjälpa andra. Och det är det jag försöker göra nu. Och det hjälper ju att skriva av sig..:)

Nee nu ska jag försöka göra nåt annat..

 

Kram på er

Jag 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0